لوییس همیلتون به افسانه‌ها پیوست

0 0
Read Time:3 Minute, 32 Second

 همیلتون در فصل جاری با درخشش بی‌نظیر در رقابتهای فرمول یک در حالی برای پنجمین بار جام قهرمانی این رقابتهای جهانی را بالای سر برد که اقتدار او در طول فصل یکی از فوق‌العاده‌ترین فصل‌های تاریخ این رقابتها را رقم زد. اگر تاریخ مسابقات اتومبیلرانی را بر اساس درخشش راننده‌ها طبقه‌بندی کنیم این سالها بدون شک باید به عنوان عصر همیلتون در تاریخ این ورزش ثبت و ضبط شود.

مکس فرشتاپن راننده‌ی هلندی ردبول در گراندپری مکزیک به قهرمانی رسید اما مقام چهارمی همیتلون برای قطعی شدن قهرمانی او در رقابتهای جهانی امسال کافی بود. شکی نیست که همیلتون مایل بود قهرمانی خود را در مکزیک با یک پیروزی جش بگیرد ولی او در طول فصل نشان داده بود که بدون ریسک و به خطر انداختن هدف نهایی خود، همیشه با استفاده‌ی بهینه از امکاناتش برای رسیدن به هدف اصلی یعنی کسب عنوان قهرمانی دنیا تلاش می‌کند. همیلتون هر وقت که لازم باشد شجاع و جسور است و هر وقت که لازم باشد کنترل شده و مطیع اوامر تیم. همیلتون در پیست هرمانوس رودریگز مکزیک با مسابقه‌ی سختی روبرو بود که در آن با مشکل لاستیک و نوسان شدید اتوموبیلش دست به گریبان بود ولی راننده‌ی بزرگ بریتانیایی آرامش خود را حفظ کرد تا در نهایت هدف اصلی یعنی جام قهرمانی را در آغوش بگیرد.

همیلتون با کسب پنجمین عنوان قهرمانی دنیا به رکورد خوان مانوئل فانجیوی بزرگ رسید و حالا با رکورد بی‌نظیر میشائیل شوماخر تنها دو قهرمانی فاصله دارد. همیلتون به احتمال زیاد قهرمانی امسال را راضی‌کننده‌ترین دستاورد عمر ورزشی خود می‌داند. البته شکی نیست که اولین قهرمانی او در سال 2008 که با تیم مک‌لارن بدست آمد هرگز از یاد او نخواهد رفت ولی شیرینی قهرمانی امسال در این بود که همیلتون برای رسیدن به آن با چالش بزرگی به نام سباستین فتل و تیم فراری روبرو بود، چالشی که این قهرمانی را به یکی از دشوارترین قهرمانی‌های دوران ورزشی او تبدیل کرده بود.

اینکه همیلتون دو مسابقه مانده به پایان فصل توانست عنوان قهرمانی را تصاحب کند نشان می‌دهد که او برای رسیدن به هدفش چه راه سختی در پیش داشته. در ابتدای فصل فراری و مرسدس از نظر نتایج تقریباً برابر بوده و شانه به شانه‌ی هم حرکت می‌کردند ولی از بعد از گراندپری بریتانیا، فراری موفق شود ماشین سریع‌تری در اختیار فتل قرار دهد. با اینکه در حال حاضر اختلاف امتیاز این دو رقیب بسیار زیاد است و همیلتون با اقتدار جلوتر از فتل ایستاده، ولی باید به این نکته اشاره کرد که تا زمان برگزاری گراندپری آلمان، یازدهمین مسابقه‌ی فصل یا هشت مسابقه پیش از گراندپری مکزیک، صدرنشینی جدول رقابتهای جهانی پنج بار دست به دست شده بود. قبل از گراندپری آلمان، در زمان برگزاری گراندپری انگلیس در پیست سیلوراستون، فتل بود که با هشت امتیاز اختلاف صدرنشینی را در دست داشت.

اما گراندپری آلمان در هوکنهایم شمه‌ای از اقتدار همیلتون را به نمایش گذاشت و نقطه‌ی شروع روندی شد که در مکزیک با قهرمانی همیلتون به پایان رسید. همیلتون در آلمان با اینکه مسابقه را از جایگاه چهاردهم آغاز کرده بود به پیروزی رسید و فتل به دلیل اشتباه در پیست خیس هوفنهایم دچار سانحه شد و این مسابقه را از دست داد.

این اولین پیروزی بزرگ همیلتون بود، پیروزی‌ای که بعد از آن بارها تکرار شد. همیلتون آلمان را در حالی ترک کرد که در صدر جدول ایستاده بود و اختلافش با فتل 17 امتیاز شده بود. همیلتون دیگر هرگز صدرنشینی را از دست نداد و بعد از آن در هشت مسابقه‌ای که تا امروز برگزار شد، در شش مسابقه به پیروزی رسید. آمار جای شکی باقی نمی‌گذارد که قهرمانی حق همیلتون بوده. او امسال در 9 گراندپری به پیروزی رسیده در حالیکه تعداد پیروزیهای فتل 5 پیروزی بوده. همیتلون 9 مسابقه را از جایگاه اول آغاز کرده درحالیکه این آمار برای فتل 5 جایگاه اول بوده. فتل در طول فصل هرگز به دلیل نقص فنی ماشین از مسابقات کناره‌گیری نکرده درحالیکه همیلتون یک بار مجبور به این کار شده. همیتلون تا پیش از گراندپری مکزیک تنها در دو گراندپری نتوانسته بود روی سکوی قهرمانی بایستد و یکی از مقامهای اول تا سوم را به خود اختصاص دهد.

چاپ خبر

About Post Author

HaMeDaNi

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

About The Author

تموز نیوز

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *