«اسکایمال» میلیاردها تومان هزینه به شهر تحمیل میکند
سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۳
«اسکایمال» میلیاردها تومان هزینه به شهر تحمیل میکند
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلیسینا با بیان اینکه پروژه «اسکایمال» فقط در ترافیک هزینه چند میلیاردی دارد بنابراین بهتر است در منطقه کمتر توسعه یافته شهر ایجاد شود گفت: ما مخالف سرمایهگذار نیستیم اما سرمایهگذاری مطلوب زمانی است که در آن درآمد بیشتر از هزینه باشد.
سعید شهابینیا امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص پیوست فرهنگی پروژه اسکایمال اظهار کرد: از سال ۹۷ برخی از اعضای شورای شهر همدان معتقد بودند که تعدادی از پروژههای شهر پیوست ندارد و درخواست پیوستنگاری داشتند.
وی با بیان اینکه یکی از پروژههای مورد معرفی آنها اسکایمال بود که در پنج بعد مورد بررسی قرار گرفت که شامل ابعاد حقوقی، سرمایهگذاری، اقتصاد شهری، ترافیک و مکانیابی میشد بیان کرد: در پروژههای پیوستنگاری اگر ابعاد مثبت پروژه بیشتر از منفی باشد، پیوست پروژه مورد قبول واقع میشود و اگر ابعاد منفی زیاد باشد، میگویند این پروژه به صرفه نیست.
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلیسینا با تاکید بر اینکه پس از انجام مطالعات اولیه به این نتیجه رسیدیم که اثرات منفی پروژه بیشتر از اثرات مثبت آن است و نمیشد در آینده جبران کرد گفت: گروهی که این مطالعات را انجام داد، مخالف سرمایهگذار نیستند اما سرمایهگذاری مطلوب زمانی است که در آن درآمد بیشتر از هزینه باشد.
وی با تاکید بر اینکه پروژه اسکایمال فقط در ترافیک میلیاردها هزینه خواهد داشت گفت: در زمینه ترافیک این پروژه از ابتدای میدان شریعتی تا خیابان هنرستان را درگیر میکند که ۲ هزار و ۱۰۰ متر است که اگر شهرداری بخواهد ۱۰ متر حداقل این خیابان را تعریض کند، ۲۱ هزار متر را باید تملک و خریداری کند که هزینه بالایی خواهد بود.
شهابینیا با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح در این خیابان هم هزینه بالایی در برخواهد داشت چرا قبل از اینکه مطالعات به پایان برسد به آنها مجوز احداث پروژه داده میشود افزود: سرمایهگذاری تعریف دارد و به هر جریان نقدی که وارد شهر میشود سرمایهگذاری گفته نمیشود.
وی تصریح کرد: سرمایهگذاری زمانی اتفاق میافتد که ما منطقه کمترتوسعه یافتهای داریم که کسی در آن سرمایهگذاری نکرده است، بنابراین سرمایهگذاری با ورود به آن منطقه آن نقطه را احیا کرده و به شهر بازمیگرداند.
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلیسینا با طرح این سوال که آیا پیچ هنرستان منطقه توسعه نیافته بود؟ و کسی اینجا را قبل از سرمایهگذار اسکایمال آباد نکرده است گفت: یکی از بحثها مکانیابی است زیرا اینجا کنار ادارهکل زندانها و بیمارستان اعصاب و روان غرب کشور است، آیا این پروژه با این هزینه ترافیکی به این موارد توجه کرده است یا نه؟
وی با بیان اینکه یه این پروژه ۲۸ متر ارتفاع دادهاند گفت: چرا به بیمارستان هنگام ساخت مجوز ارتفاع ندادند و اکنون کنار این بیمارستان مجتمع تجاری ساخته میشود که نمیدانم منطقی است یا نه!
شهابینیا در خصوص پیوست فرهنگی پروژه نیز با بیان اینکه پیوست فرهنگی را بعد از احداث باید بررسی کرد گفت: باید ابتدا ببینیم سرمایهگذار در زمینه فرهنگی چه میکند سپس اظهار نظر کنیم.
وی در پایان سخنانش اظهار کرد: ما معتقدیم این پروژه باید در کمربندی همدان باشد تا علاوه بر توسعه سایر مناطق کسب و کار منطقه کنونی را نیز تعطیل نکند.
انتهای پیام/۸۹۰۰۳/
اخبار مرتبط
پر بازدید ها
پر بحث ترین ها
بیشترین اشتراک
بازار
اخبار کسب و کار
سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۳
«اسکایمال» میلیاردها تومان هزینه به شهر تحمیل میکند
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلیسینا با بیان اینکه پروژه «اسکایمال» فقط در ترافیک هزینه چند میلیاردی دارد بنابراین بهتر است در منطقه کمتر توسعه یافته شهر ایجاد شود گفت: ما مخالف سرمایهگذار نیستیم اما سرمایهگذاری مطلوب زمانی است که در آن درآمد بیشتر از هزینه باشد.

سعید شهابینیا امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص پیوست فرهنگی پروژه اسکایمال اظهار کرد: از سال ۹۷ برخی از اعضای شورای شهر همدان معتقد بودند که تعدادی از پروژههای شهر پیوست ندارد و درخواست پیوستنگاری داشتند.
وی با بیان اینکه یکی از پروژههای مورد معرفی آنها اسکایمال بود که در پنج بعد مورد بررسی قرار گرفت که شامل ابعاد حقوقی، سرمایهگذاری، اقتصاد شهری، ترافیک و مکانیابی میشد بیان کرد: در پروژههای پیوستنگاری اگر ابعاد مثبت پروژه بیشتر از منفی باشد، پیوست پروژه مورد قبول واقع میشود و اگر ابعاد منفی زیاد باشد، میگویند این پروژه به صرفه نیست.
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلیسینا با تاکید بر اینکه پس از انجام مطالعات اولیه به این نتیجه رسیدیم که اثرات منفی پروژه بیشتر از اثرات مثبت آن است و نمیشد در آینده جبران کرد گفت: گروهی که این مطالعات را انجام داد، مخالف سرمایهگذار نیستند اما سرمایهگذاری مطلوب زمانی است که در آن درآمد بیشتر از هزینه باشد.
وی با تاکید بر اینکه پروژه اسکایمال فقط در ترافیک میلیاردها هزینه خواهد داشت گفت: در زمینه ترافیک این پروژه از ابتدای میدان شریعتی تا خیابان هنرستان را درگیر میکند که ۲ هزار و ۱۰۰ متر است که اگر شهرداری بخواهد ۱۰ متر حداقل این خیابان را تعریض کند، ۲۱ هزار متر را باید تملک و خریداری کند که هزینه بالایی خواهد بود.
شهابینیا با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح در این خیابان هم هزینه بالایی در برخواهد داشت چرا قبل از اینکه مطالعات به پایان برسد به آنها مجوز احداث پروژه داده میشود افزود: سرمایهگذاری تعریف دارد و به هر جریان نقدی که وارد شهر میشود سرمایهگذاری گفته نمیشود.
وی تصریح کرد: سرمایهگذاری زمانی اتفاق میافتد که ما منطقه کمترتوسعه یافتهای داریم که کسی در آن سرمایهگذاری نکرده است، بنابراین سرمایهگذاری با ورود به آن منطقه آن نقطه را احیا کرده و به شهر بازمیگرداند.
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلیسینا با طرح این سوال که آیا پیچ هنرستان منطقه توسعه نیافته بود؟ و کسی اینجا را قبل از سرمایهگذار اسکایمال آباد نکرده است گفت: یکی از بحثها مکانیابی است زیرا اینجا کنار ادارهکل زندانها و بیمارستان اعصاب و روان غرب کشور است، آیا این پروژه با این هزینه ترافیکی به این موارد توجه کرده است یا نه؟
وی با بیان اینکه یه این پروژه ۲۸ متر ارتفاع دادهاند گفت: چرا به بیمارستان هنگام ساخت مجوز ارتفاع ندادند و اکنون کنار این بیمارستان مجتمع تجاری ساخته میشود که نمیدانم منطقی است یا نه!
شهابینیا در خصوص پیوست فرهنگی پروژه نیز با بیان اینکه پیوست فرهنگی را بعد از احداث باید بررسی کرد گفت: باید ابتدا ببینیم سرمایهگذار در زمینه فرهنگی چه میکند سپس اظهار نظر کنیم.
وی در پایان سخنانش اظهار کرد: ما معتقدیم این پروژه باید در کمربندی همدان باشد تا علاوه بر توسعه سایر مناطق کسب و کار منطقه کنونی را نیز تعطیل نکند.
انتهای پیام/۸۹۰۰۳/
اخبار مرتبط
پر بازدید ها
پر بحث ترین ها
بیشترین اشتراک
بازار









